Elhuyar zientziaren komunikazioa

Dietetika/Elikagaiak

Gure menuak Ausolanen

2017/05/29

Ausolan enpresak menua asko prestatzen ditu egunero ikasltola eta beste zentro askotara bazkaria eramateko. Ez da lan erraza eta alde zientifiko bat du, batez ere, menu bereziei dagoekienez. Nora Romero eta Gloria Garmendia izan dira gurekin.

Tearen zaporearen bila

2017/05/19

Zerk ematen dio teari te-zaporea? Tea Camelia sinensis landarearen hostoekin egiten da, eta orain Txinako ikertzaile batzuek landarearen genoma deskodetu dute, besteak beste, teari zaporea ematen dionaren bila.

Litekeena da birus batek gaixotasun zeliakoa garatzea

2017/04/06

Gaixotasun zeliakoak oinarri genetikoa du, baina gene jakin batzuk izateak ez du esan nahi gaixotasuna garatuko denik: aldaera genetiko horiek dituztenen % 3-4k bakarrik garatzen dute gaixotasuna. Bada, Science aldizkarian argitaratutako ikerketa batek erakutsi du infekzio biriko bat izan daitekeela gaixotasuna gararazten duen faktoreetako bat.

It

Glutena eskuetan

2017/04/01

Glutena, jateaz gain, usaindu eta ukitu ere egin daiteke. UPV/EHUko Farmazia Fakultatean tailerrak ematen dituzte elikagaien osagai hori gertu-gertutik ezagutzeko.

Esnea kontrolpean

2017/04/01

Ekoizleen ardura da merkaturatzen den esnearen gutxieneko kalitatea bermatzea. Banatzaileek jasotzen duten esne-tanga guztietako laginak Lekunberriko Esnekari Erakundean aztertzen dituzte.