Elhuyar zientziaren komunikazioa

Fisika

Nola lortzen dituzte paradisuko hegaztiek halako luma beltzak?

2018/01/10

Ikerketa askok erakutsi dute nola sortzen duten kolorea bizidunen pigmentuek eta barne-nanoegiturek, baina zientzialariei oraindik deigarria egiten zitzaien hegazti batzuek duten kolore beltz bizia. Australian endemikoak diren paradisuko hegaztiek (Paradisaeidae), esaterako, luma superbeltzak erabiltzen dituzte haien orban koloretsuak nabarmentzeko

Lur laua

2018/01/03

Zer forma du Lur planetak? Lurra laua dela onartu dugu hasieran, eta aztertu egin dugu nolakoa den. Ezusteko bat topatu dugu bidean. Lurra laua baldin bada, ez da guk ezagutzen dugun planeta bezalakoa.

Kantari lirikoaren zientzia

2017/12/27

Leire Gomez kantari lirikoa da. Operako abesbatza batean abesten du. Eta, gainera, kantagintzaren fisika eta fisiologia ezagutzen ditu. Haren kantu zientifikoaz gozatu dugu. Haren zientzia musikalaz ere bai.

Atariko proba: Idoia Mugica, CFM-ko komunikazio-arduraduna

2017/12/02

Idoia Mugica kimikan doktorea da, eta Eureka! Zientzia Museoan lan egiten hasi zen komunikazio-arduradun gisa. Orain, Donostiako Materialen Fisikako Zentroan dabil han egiten duten ikerketa gizarteratzen.

Hatzak zabalduta igerian

2017/11/27

Duela urtebeteko ikerketa baten arabera, igeri egitean hatzak zabalduz gero, azkarrago egiten da igeri eskua itxita izanda baino. Fluidoen dinamika ikertzen duten fisikarien ondorio bat izan zen, 3D inprimagailu batez eskuaren hainbat modelo sortu eta haize-tuneletan aztertu ondoren.