Elhuyar zientziaren komunikazioa

Geologia

Mexikoko lurrikara, jatorri bitxia

2017/09/18

Irailaren 7an lurrikara izugarria izan da Mexikon, batez ere Oaxaka, Txiapas eta Tabasko estatuetan. Han bada bi plaka tekntonikoren arteko muga, eta lurrikara ugari izaten dira. Baina oraingo lurrikararen jatorria ez dago muga horretan.

Arantza Aranburu eta GeoTalks

2017/05/22

Arantza Aranburu geologoak Geo Talks hitzaldietan hartu du parte, Olatu Talkaren barruan antolatutako geologiako dibulgazio-saio bat. 10 minutuko hitzaldiak ziren, oso komunikatzaile onak emandakoak. Arantza gurekin izan da.

Ibilaldi zientifikoa meatzaldera

2017/04/08

Triano eta Galdameseko mendietan zehar ibiliko gara, bertako geologia bereziaren jatorria ezagutuko dugu eta bitxikeria biologikoen atzetik ibiliko gara kobazuloetan sartuta.
Hondakin industrialak gordetzen dituzten hondar zementatuzko arrokak

2017/03/22

EHUko kimikariek beachrockak aztertu dituzte, hondar zementatuzko formazioak. Garapen industrialaren inpaktuaren eta kostaldean izan duen eraginaren lekuko dira harri berezi horiek.

Normalean eremu tropikal eta subtropikaletan sortzen diren arren, Bizkaiko kostaldean ere badira halakoak. Aztertu dituzten beachrockak egitura berriak dira, eta, Nerb

Marie Tharp eta Atlantikoaren rifta

2017/03/20

Ez da oso ezaguna Marie Tharp. XX. mendeko zientzialaria da kartografia lanetan ibilia itsasoaren hondoaren mapak egiteko. Atlantikoaren hondoaren mapa egin zuenean, hango dortsalean rift-a zegoela aurkitu zuen, kontinenteen jitoaren hipotesiaren aldeko froga bat. Eta bere aurkikuntza Jaques Cousteauk baieztatu zuen, kontra egiteko asmoz egindako argazki batzuei esker.