Elhuyar zientziaren komunikazioa

Medikuntza

2017ko medikuntzako Nobel saria

2017/10/06

Jeffrey C. Hall,  Michael Rosbash eta Michael W. Young ikertzaileek jasoko dute Medikuntza edo Fisiologiako Nobel saria, “erritmo zirkadianoa kontrolatzen duten mekanismo molekularren gaineko aurkikuntzengatik”. Elhuyarreko Ana Galarragak eman ditu azalpenak, Euskadi Irratiko Mezularia saioan. Bide batez, IgNobelak ere aipatu ditu.

Medikuntzako Nobela, erritmo zirkadianoaren mekanismo molekularra argitu dutenei

2017/10/02

Jeffrey C. Hall,  Michael Rosbash eta Michael W. Young ikertzaileek jasoko dute  Fisiologia edo Medikuntzako Nobel saria. Hala erabaki du Karolinska Institutuak; eta arrazoia, honakoa: “erritmo zirkadianoa kontrolatzen duten mekanismo molekularren gaineko aurkikuntzengatik”.
Kimioterapiaren eraginkortasuna apaltzen duen proteina bat identifikatu dute

2017/09/18

Kimioterapiak zelulen DNAn sortzen dituen hausturak konpontzen dituen proteina bat identifikatu du nazioarteko ikertzaile-talde batek.

Kimioterapia minbizi-zelulen DNA puskatzean datza eta funtsezkoa da minbizi asko tratatzeko. Zelulek, ordea, neurri batean badute haustura horiek konpontzeko gaitasuna. 2009an, ikertzaileek mekanismo horretan lagun

Egoskor jarrita

2017/09/18

Gaurkoan, porrotera kondenatuta nago. Izan ere, ikerketek erakutsi dute ia ezinezkoa dela mitoak ezeztatzea. Adibidez, txertaketen aurkakoei zuzendutako informazio-kanpainek emaitza etsigarriak eman ohi dituzte: kanpainen ondoren, gurasoak informazioa jaso aurretik baino are indar handiagoarekin sinesten dute txertoak kaltegarriak direla eta, beraz

Carlos Matute Almau Neurozientzialaria

Carlos Matute Almau: “Naturako organorik miresgarriena da garuna”

2017/09/01

Carlos Matute Almau: “Naturako organorik miresgarriena da garuna”
Achucarro Neurozientzien Ikerketa Zentroak egoitza berria estreinatu duela aitzakiatzat hartuta deitu diogu zentroaren zuzendari zientifikoari, Carlos Matute Almauri. Berehala eman dio baiezkoa elkarrizketa egiteko eskaerari. Eta berehala erantzun die galderei; izan ere, garbi dago: garuna du pasio.

Agenda