Elhuyar zientziaren komunikazioa

Mikrobiologia

Zika birusak emakume haurdunen immunologia-sistema ahultzen duela frogatu dute

2017/08/22

Zika birusak emakume haurdunen immunologia-sistema ahultzen duela frogatu dute Keck Medikuntza Fakultateko ikertzaileek (USC). Ahultze horren ondorioz, birusak ez du oztoporik hedatzeko eta fetuari kalte egiteko.

Ikertzaileek azaldu dutenez, emakume haurdunen immunologia-sistema berez dago ahulduta, gorputzak ez dezan fetua errefusatu. Horrek bera

Beldarrak ez dira minibehiak

2017/05/22

Beldarrak ez dira behiak bezalakoak. Hostojale amorratuak dira, behiak belarjale amorratuak diren bezala, baina beldarrek ez dute mikrobioen beharrik hesteetan hostoak digeritzeko. Eta hori harrigarria da animalia batean.

Sagu jaioberriei epe luzeko kalteak eragiten dizkiete antibiotikoek osasunean

2017/04/04

Jaioberritan antibiotikoak hartzeak epe luzera ondorio kaltegarriak dituela ondorioztatu du ikerketa batek. Dagoeneko baziren kalte horien ebidentziak, batez ere dosi handitan erabilita, baina oraingoan, saguekin egindako ikerketa batek agerian utzi du dosi txikitan erabilita ere epe luzeko kalteak eragiten dituela osasunean.

Zehazki ikertu dute z

Alga gorrien fosilak

2017/03/20

Duela 1.600 milioi urteko fosil batzuk aurkitu dituzte Indian. Izan daitezke alga gorrien arbasoak, alegia fotosintesia egiten zuten lehen bizidunen fosilak. Baina agian ez dira. Zalantza handiak daude, eta ez dago adostasunik adituen artean. Nolanahi ere, aurkikuntza interesgarria da.

Zientziatekan, superbakterioak

2017/03/06

Zientziateka hitzaldi zikloan Itziar Alkorta Biofisikako Institutuaren zuzendariak superbakterioei buruz hitz egingo du. Guri kontatu digu zer diren eta zergatik kezkatzen gaituzten. Azken batean, antibiotikoei erresistenteak dira, eta erresistentzia hori beste bakterio batzuei transmititu diezaieke. Baina baita ere esan digu bakterio gehienak onuragarriak direla.