Elhuyar zientziaren komunikazioa

Astrofisika

Uhin grabitazionalak berriz ere

2017/10/23

Bosgarren aldiz historian detektatu dituzte uhin grabitazionalak. Baina hau da lehen aldia erradiazioarekin batera detektatu dituztela.

Bi neutroi-izarren arteko talka detektatu dute, grabitazio-uhinen bidez

2017/10/16

2017ko abuztuaren 17an, grabitazio-uhinak detektatzeko LIGO eta Virgo behatokietan orain arte jasotakoetatik bereizten zen seinale bat jaso zuten. Izan ere, grabitazio-uhinen seinalearekin batera, erradiazio elektromagnetikoa ere jaso zuten. Azkenean, bi neutroi-izarren arteko topaketa izan dela ondorioztatu dute. Lehen aldia da halako fenomeno baten seinalea jasotzen dela, eta garrantzi handia eman diote aldi berean bi bideren bitartez jaso izanari: grabitazio-uhinen eta uhin elektromagnetikoen bidez.
Haumea planeta nanoak eraztun bat duela ikusi dute

2017/10/11

Neptunoren orbitatik haratagoko gerrikoan dauden lau planeta nanoetatik ezezagunena, Haumea, aztertzeko aukera izan dute EHUko Zientzia Planetarioen taldeko kideek. Horretarako, izar-estaltze bat aprobetxatu dute: 2017ko urtarrilaren 21ean izar baten aurretik igaroko zela iragarri zuten, eta hamar behatokitako 12 teleskopio jarri zituzten hara begi

Saturno nebulosaren egitura aztertu du MUSEk

2017/09/29

Saturno nebulosa edo NGC 7009 aztertu du MUSE estreskopioak, VLT teleskopioaren tresna ahaltsuenetako batek. Izan ere, irudiaren puntu bakoitzeko informazio espektroskopikoa jasotzeko gai da MUSE. Hala, nebulosaren erdian dagoen izarra inguratzen duen hautsaren mapa egin du, eta horri esker ikusi dute egitura oso konplexua duela. Besteak beste, bur

Eman diote azken agurra Cassini zundari

2017/09/15

Lurretik abiatu zela 20 urte igaro direnean, 13 urtez Saturno eta haren ilargiak eta eraztunak behatu ondoren, eta erregaia agortzeko zorian zuela, bere burua planetaren aurka botata suntsitu da Cassini zunda.

Gehienetan, erregaia agortutakoan bidaiatzen jarrai dezaten uzten diete zundei; oraingo honetan, ordea, horrela amaitzea erabaki dute, ez d